Statut

S T A T U T

Ludowego Klubu Sportowego VIS Gidle

Rozdział I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Stowarzyszenie nosi nazwę Ludowy Klub Sportowy VIS Gidle, zwany dalej „Klubem”. Klub ma prawo używania skróconej formy nazwy LKS VIS Gidle.

§ 2

  1. Klub działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Dla właściwego realizowania swych celów może prowadzić działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Siedzibą Klubu są Gidle.

§ 3

  1. Klub podlega wpisowi do właściwej ewidencji stowarzyszeń oraz posiada osobowość prawną.
  2. Klub działa w szczególności na podstawie przepisów ustawy o sporcie, ustawy - Prawo o stowarzyszeniach, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz niniejszego statutu.

§ 4

Klub może być członkiem stowarzyszeń, organizacji społecznych i sportowych o tym samym, bądź podobnym celu działania w kraju i zagranicą.

§ 5

  1. Klub może używać logo, pieczęci i odznak zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
  2. Wzór logo, pieczęci oraz odznak Klubu ustala Zarząd.

§ 6

Klub powołuje się na czas nieokreślony.

Rozdział II

CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA

§ 7

Celem Klubu jest:

  1. Krzewienie kultury fizycznej na terenie działania Klubu, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru gminy Gidle
  2. Upowszechnianie i rozwój rekreacji ruchowej, sportu, turystyki oraz innych form aktywnego wypoczynku wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
  3. Wychowanie dzieci i młodzieży przez kulturę fizyczną, sport i rekreację, ze szczególnym uwzględnieniem piłki nożnej.
  4. Rozwój i popularyzacja sportu, rekreacji, kultury oraz zdrowego trybu życia.
  5. Tworzenie warunków do uprawiania sportu oraz wychowywania przez kulturę fizyczną, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz współpraca w tym zakresie z władzami samorządowymi.
  6. Rozwijanie i propagowanie inicjatyw, postaw i działań sprzyjających rozwojowi sportu oraz wspieranie organizacyjne i rzeczowe osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, które podejmują takie działania.
  7. Reprezentowanie interesów zbiorowych swoich członków wobec organów władzy publicznej.

§ 8

Klub realizuje swoje cele przez:

  1. Współdziałanie z władzami sportowymi na szczeblu krajowym i samorządowym w celu zapewnienia członkom właściwych warunków do uprawiania sportu i rekreacji, ze szczególnym uwzględnieniem piłki nożnej.
  2. Zrzeszanie członków, firm, instytucji i osób fizycznych chcących wspierać działalność statutową Klubu oraz podejmowanie innych działań mających na celu pozyskanie środków finansowych i rzeczowych niezbędnych dla szkolenia sportowego i udziału członków Klubu w imprezach sportowo-rekreacyjnych.
  3. Uczestniczenie w rozgrywkach i zawodach sportowych rangi krajowej i międzynarodowej.
  4. Organizowanie zawodów, konkursów i imprez sportowo-rekreacyjnych.
  5. Prowadzenie działalności szkoleniowej, organizowanie warsztatów, obozów i zgrupowań sportowych.
  6. Publikowanie materiałów promocyjnych, informacyjnych i szkoleniowych.
  7. Prowadzenie własnej witryny internetowej jako ośrodka informacji o działalności Klubu, prowadzenie profilu w mediach społecznościowych oraz współpraca z środkami masowego przekazu, w szczególności o zasięgu lokalnym.
  8. Sprawowanie opieki wychowawczej i szkoleniowej nad członkami Klubu.
  9. Inicjowanie i realizowanie programów promujących sport i higieniczny tryb życia, programów profilaktyczno-wychowawczych oraz promocji zdrowia.
  10. Prowadzenie profilaktyki uzależnień ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk brutalizacji życia, przemocy i przestępczości.
  11. Realizowanie programów pomocy osobom niepełnosprawnym i seniorom.
  12. Współpracę ze związkami i organizacjami sportowymi oraz samorządowymi.
  13. Działalność na rzecz budowania dobrego wizerunku środowiska związanego z Klubem.
  14. Inne działania realizujące cele statutowe.

§ 9

Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej swoich członków i sympatyków. Dla realizacji określonych celów statutowych i prowadzenia swych spraw Klub może zatrudniać pracowników, w tym swoich członków.

§ 10

1. Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.

2. Działalność statutowa może być prowadzona jako działalność nieodpłatna lub jako działalność odpłatna pożytku publicznego zgodnie z celami i zadaniami wymienionymi w §7i8.

3. Przychody z odpłatnej działalności pożytku publicznego są przeznaczane wyłącznie na działalność pożytku publicznego.

Rozdział III

CZŁONKOWIE KLUBU ORAZ ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

§ 11

Członkowie Klubu dzielą się na:

1. Zwyczajnych

2. Uczestników

3. Honorowych

4. Wspierających

§ 12

  1. Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej bez względu na miejsce zamieszkania oraz cudzoziemiec, także nie mający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który popiera działalność Klubu i współdziała w realizacji jego działań statutowych oraz:
    1. ma pełną zdolność do podejmowania czynności prawnych,
    2. nie jest pozbawiony praw publicznych,
    3. zadeklaruje składkę członkowską oraz złoży pisemną deklarację członkowską.

Członkowie zwyczajni mają prawo do:

  1. Czynnego i biernego prawa wyborczego podczas Walnych Zebrań Członków Klubu.
  2. Nieodpłatnego korzystania z urządzeń technicznych, doradztwa i szkolenia, które Klub stawia do dyspozycji swoich członków, na zasadach określonych przez Zarząd Klubu.
  3. Zgłaszania postulatów i wniosków dotyczących działalności klubu.
  4. Oceny działalności Klubu i jego władz.
  5. Posiadania legitymacji członkowskiej oraz noszenia odznaki klubowej.
  6. Korzystania z innych uprawnień wynikających ze statutu i uchwał organów władz Klubu.
  1. Członkami uczestnikami są zawodnicy i trenerzy oraz mogą być niepełnoletni obywatele Rzeczypospolitej Polskiej bez względu na miejsce zamieszkania - za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych na podstawie pisemnej deklaracji, przy czym:
    1. Zawodnicy i trenerzy nie mają głosu stanowiącego na Walnym Zebraniu Członków oraz nie posiadają biernego i czynnego prawa wyborczego.
    2. niepełnoletni poniżej 16 roku życia nie mają głosu stanowiącego na Walnym Zebraniu Członków oraz nie posiadają biernego i czynnego prawa wyborczego
    3. niepełnoletni w wieku 16 - 18 lat nie posiadają biernego prawa wyborczego podczas Walnych Zebrań Członków Klubu, zachowując jednocześnie czynne prawo wyborcze podczas tych Zebrań oraz głos stanowiący.
  2. Członkami honorowymi mogą być osoby fizyczne, niezależnie od obywatelstwa, o szczególnych zasługach dla rozwoju Klubu. Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie Członków Klubu na wniosek Zarządu. Członkowie honorowi mają wszystkie prawa członków zwyczajnych z wyjątkiem biernego prawa wyborczego podczas Walnych Zebrań Członków Klubu.
  3. Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i prawne oraz inne podmioty i instytucje deklarujące pomoc w realizacji celów i zadań określonych statutem. Członkowie wspierający mogą bezpośrednio lub przez upoważnionego przedstawiciela brać udział w Walnym Zebraniu Członków, lecz wyłącznie z głosem doradczym bez biernego i czynnego prawa wyborczego.

§ 13

  1. Przyjęcia w poczet członków zwyczajnych, członków uczestników oraz członków wspierających dokonuje Zarząd Klubu na podstawie pisemnej deklaracji przystępującego, zawierającej: imię i nazwisko, datę urodzenia i miejsce zamieszkania w przypadku osób fizycznych, a nazwę i siedzibę w przypadku osób prawnych. Deklaracja przystępującego powinna zawierać oświadczenie o przystąpieniu oraz w przypadku osób prawnych, innych podmiotów i instytucji - zakres deklarowanej pomocy.
  2. Członkostwo Klubu nabywa się z dniem przyjęcia kandydatury przez Zarząd Klubu zwykłą większością głosów w drodze uchwały. Przyjęcie powinno zostać potwierdzone na deklaracji członkowskiej podpisami dwóch członków Zarządu. Zarząd powiadamia zainteresowanego w sposób zwyczajowo przyjęty o podjęciu uchwały o przyjęciu, bądź odmowie przyjęcia w poczet członków Klubu.
  3. Z obowiązku składania pisemnej deklaracji członkowskiej zwalnia się zawodników czynnie uprawiających sport w sekcjach sportowych Klubu oraz trenerów tych sekcji. Członkostwo zawodników i trenerów rozpoczyna się z dniem podpisania karty zawodniczej przez zawodnika lub angażu trenera i automatycznie ulega wygaśnięciu z dniem zakończenia czynnego uprawiania sportu przez zawodnika lub odwołania z funkcji trenera w Klubie. Członkostwo w Klubie zawodników i trenerów następuje zgodnie z zasadami określonymi w ust. 1 i 2 powyżej w przypadku złożenia deklaracji na członka zwyczajnego.

§ 14

Wszyscy członkowie Klubu zobowiązani są do:

  1. Aktywnej działalności na rzecz rozwoju Klubu i realizacji zadań statutowych.
  2. Przestrzegania statutu, regulaminów i decyzji władz Klubu wydanych na podstawie niniejszego statutu oraz wiążących Klub decyzji władz stowarzyszeń, organizacji społecznych i sportowych, do których należy Klub.
  3. Dbania o rozwój i dobry wizerunek Klubu.
  4. Ochronę własności Klubu jako wspólnego dobra wszystkich jego członków.
  5. Regularnego opłacania składki członkowskiej w wysokości ustalonej przez Walne Zebranie Członków.

§ 15

Wygaśnięcie członkostwa w Klubie następuje przez:

  1. Pisemną rezygnację członka złożoną Zarządowi Klubu.
  2. Wykluczenie członka przez Zarząd z następujących przyczyn:
  1. działalność członka sprzeczna ze statutem Klubu, uchwałami Zarządu oraz wiążącymi Klub decyzjami władz stowarzyszeń, organizacji społecznych i sportowych, do których należy Klub.
  2. nieusprawiedliwione zaniechanie udziału członka w dzianiach Klubu trwające nieprzerwanie przez okres co najmniej sześciu miesięcy.
  3. zaleganie z opłatą składki członkowskiej przez okres dłuższy jeden rok, zawodnicy 3 miesiące, po uprzednim pisemnym wezwaniu do jej zapłacenia wystosowanym przez Zarząd.
  4. utrata praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu.
  1. Śmierć członka Klubu.
  2. Likwidację podmiotu - w przypadku członków wspierających będących osobami prawnymi, instytucjami i innymi podmiotami.

§ 16

Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia, członkowi przysługuje prawo pisemnego odwołania do Walnego Zebrania Członków Klubu, złożonego za pośrednictwem Komisji Rewizyjnej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji o wykluczeniu. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.

Rozdział IV

WŁADZE KLUBU

§ 17

Władzami Klubu są:

  1. Walne Zebranie Członków.
  2. Zarząd.
  3. Komisja Rewizyjna.

§ 18

Postanowienia ogólne

  1. Kadencja Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu trwa trzy lata i kończy się w dniu wyborów nowych członków władz Klubu.
  2. Wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej odbywa się w głosowaniu tajnym lub jawnym, w zależności od uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej w tym przedmiocie.
  3. Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, o ile dalsze postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

§ 19

Walne Zebranie Członków Klubu

1. Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków zwoływane przez Zarząd.

2. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:

  1. Uchwalanie statutu i podejmowanie uchwał o zmianach w statucie
  2. Wybór i odwołanie członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej
  3. Uchwalanie głównych kierunków i programów działania Klubu
  4. Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdania z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej
  5. Udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej
  6. Uchwalanie wysokości składki członkowskiej i innych opłat ponoszonych na rzecz Klubu
  7. Rozpatrywanie odwołań członków od uchwał Zarządu w sprawie wykluczenia lub zawieszenia członka Klubu
  8. Rozpatrywanie oraz rozstrzyganie wniosków Zarządu, Komisji Rewizyjnej i członków Klubu
  9. Podejmowanie uchwał w sprawie nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz udzielanie stosownych pełnomocnictw Zarządowi w sprawach majątkowych Klubu, a także innym członkom Klubu do podejmowania czynności w imieniu Klubu.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania wynagrodzenia członkom zarządu za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją i jego wysokości
  11. Podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania Klubu i przeznaczenia majątku pozostałego po rozwiązaniu
  12. Uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zebrania
  13. Nadawanie godności członka honorowego w drodze uchwały podejmowanej na wniosek Zarządu Klubu.

§ 20

W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:

  1. Członkowie zwyczajni i honorowi Klubu z głosem stanowiącym na zasadach określonych w § 12 ust. 1 i 3.
  2. Członkowie uczestnicy z głosem na zasadach określonych w § 12 ust. 2 b.
  3. Członkowie wspierający lub ich przedstawiciele z głosem doradczym.
  4. Zaproszeni goście z głosem doradczym w przypadku jego udzielenia przez osobę/osoby prowadzące Zebranie.

§ 21

Walne Zebrania Członków Klubu mogą być zwyczajne albo nadzwyczajne.

§ 22

  1. Zwyczajne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków odbywa się co najmniej raz w roku i jest zwoływane przez Zarząd Klubu.
  2. Zwyczajne Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze jest zwoływane przez Zarząd raz na trzy lata.
  3. Zarząd Klubu jest zobowiązany powiadomić o terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania wszystkich członków, na co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad poprzez zawiadomienie umieszczone na co najmniej jednej stronie internetowej. Zawiadomienie to powinno zawierać projekt porządku obrad Walnego Zebrania.

§ 23

  1. Walne Zebranie Członków jest ważne w pierwszym terminie przy obecności co najmniej połowy członków Klubu uprawionych do głosowania, a w drugim terminie, który może być wyznaczony pół godziny później tego samego dnia, bez względu na liczbę członków obecnych na Zebraniu.
  2. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów.
  3. Każdemu uprawnionemu do głosowania członkowi przysługuje jeden głos.
  4. Jest możliwe głosowanie za pośrednictwem pełnomocnika. Pełnomocnik może reprezentować najwyżej 1 członka Klubu.
  5. Wprowadza się możliwość głosowania przy wykorzystaniu środków komunikacji na odległość, w tym w szczególności poczty e-mail. Decyzję i zasady w tym przedmiocie podejmuje Zarząd.

§ 24

  1. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd: z własnej inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej, na pisemny, zawierający uzasadnienie, wniosek co najmniej 1/3 członków zwyczajnych Klubu
  2. Wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków Klubu powinien zawierać proponowany porządek obrad. Nadzwyczajne Walne Zebranie powinno być zwołane najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia wniosku lub żądania.
  3. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie w sprawach, dla których rozstrzygnięcia zostało zwołane.
  4. Jeśli Zarząd nie zwoła Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od złożenia wniosku lub żądania prawo do zwołania Zebrania przysługuje wnioskodawcom.

§ 25

Zarząd Klubu

Zarząd jest organem wykonawczym władz Klubu.

  1. Zarząd składa się z 5 do 7 członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
  2. Zarząd konstytuuje się na pierwszym posiedzeniu, któremu przewodniczy przewodniczący Walnego Zebrania Członków.
  3. Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa, Wiceprezesa, Skarbnika i Sekretarza, a pozostałym członkom przydziela do realizacji określone zadania.
  4. Pracami Zarządu kieruje Prezes. W razie jego nieobecności zastępuje go Wiceprezes lub wskazany członek Zarządu.
  5. Zakres działania, organizację oraz tryb pracy Zarządu i innych organów niestatutowych Klubu, w przypadku ich powołania, określają regulaminy uchwalone przez Zarząd.
  6. Zarząd w podejmowanych działaniach zawsze kieruje się dobrem Klubu, a reprezentując Klub wobec osób prywatnych, innych klubów, związków sportowych, władz i organów samorządowych, przyjmuje zawsze zasadę bezstronności, w szczególności w kwestiach politycznych.
  7. Delegatem Klubu reprezentującym go wobec innych organizacji i związków, w tym podczas Walnych Zgromadzeń Delegatów ŁZPN jest zawsze Prezes Zarządu Klubu lub osoba przez niego upoważniona. Upoważnienie to powinno być udzielone pisemnie pod rygorem nieważności.
  8. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją. Przyznawanie wynagrodzenia i jego wysokość określana jest w drodze uchwały Walnego Zebrania Członków.
  9. W umowach i sporach między Klubem a członkiem zarządu, Klub reprezentowany jest przez członka Komisji Rewizyjnej, która wskazuje go w drodze uchwały.

§ 26

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. Reprezentowanie Klubu na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu.
  2. Realizowanie uchwał, wytycznych i zaleceń Walnego Zebrania Członków.
  3. Kierowanie całokształtem działalności Klubu, w tym powoływanie i rozwiązywanie sekcji sportowych oraz organów niestatutowych, w szczególności jednostek regulaminowych i komisji problemowych, określanie zasad ich funkcjonowania poprzez wydawanie regulaminów ich działania oraz ocena ich funkcjonowania.
  4. Zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania.
  5. Uchwalanie planów działania i planów finansowych.
  6. Zwoływanie Walnych Zebrań Członków,
  7. Przyjmowanie, zawieszanie oraz wykluczanie członków Klubu.
  8. Podejmowanie uchwał w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji Walnego Zebrania Członków i Komisji Rewizyjnej.
  9. Podejmowanie decyzji w sprawie zatrudniania i zwalniania pracowników oraz ustalanie zakresu ich obowiązków w ramach zatrudnienia.
  10. Występowanie do władz, instytucji i innych podmiotów w sprawach pozyskiwania środków finansowych na działalność Klubu.

§ 27

Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes lub dwóch członków Zarządu działających łącznie.

§ 28

Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jego członków.

§ 29

W razie ustąpienia lub odwołania Prezesa Zarządu w czasie trwania kadencji, Zarządowi przysługuje prawo wyboru nowego Prezesa, który pełni tę funkcję do czasu najbliższego Walnego Zebrania Sprawozdawczo- Wyborczego.

§ 30

Zarząd może ustanawiać pełnomocników. Pełnomocnictwo takie powinno być udzielone na piśmie ze wskazaniem zakresu kompetencji pełnomocnika pod rygorem nieważności.

§ 31

  1. W przypadku naruszenia postanowień statutu, regulaminów i innych postanowień obowiązujących w Klubie - Zarządowi przysługuje prawo nakładania kar na członków Klubu w formie decyzji.
  2. Tryb postępowania dyscyplinarnego oraz rodzaje kar określa regulamin dyscyplinarny uchwalony przez Zarząd.
  3. W toku postępowania dyscyplinarnego obowiązuje zasada dwuinstancyjności. Od decyzji Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysługuje odwołanie w formie pisemnej do Komisji Rewizyjnej w terminie 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o ukaraniu. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Komisję Rewizyjną w terminie 14 dni od dnia jego wpływu do Klubu.

§ 32

Komisja Rewizyjna

  1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 do 5 osób wybranych przez Walne Zebranie.
  2. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Klubu pełniący inne funkcje we władzach Klubu oraz w innych klubach sportowych pełnią funkcje w Zarządach lub Komisjach Rewizyjnych tych organizacji.
  3. Komisja Rewizyjna wybiera ze swego składu przewodniczącego i sekretarza.
  4. Komisja Rewizyjna przedkłada Walnemu Zebraniu sprawozdanie roczne z działalności finansowej Klubu.
  5. Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków, w tym Przewodniczącego.
  6. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
  1. Kontrola działalności Klubu, w szczególności gospodarki finansowej i majątkowej. Komisja jest zobowiązana co najmniej raz w roku skontrolować działalność Zarządu w zakresie gospodarki finansowej
  2. Składanie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdania ze swojej działalności i zgłaszanie wniosków w sprawie udzielenia lub odmowy udzielenia absolutorium dla Zarządu
  3. Występowanie z wnioskiem o zwołanie Walnego Zebrania
  4. Występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądaniem wyjaśnień oraz usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości
  5. Wybór z własnego grona w drodze uchwały członka reprezentującego Klub w umowach i sporach między Klubem a członkiem zarządu.
  6. Uczestniczenia w posiedzeniach Zarządu Klubu z głosem doradczym.

§ 33

  1. W przypadku ustąpienia członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej władzom tym przysługuje prawo uzupełnienia składu w drodze kooptacji.
  2. Kooptacji dokonują pozostali członkowie organu, którego skład uległ zmniejszeniu.
  3. Liczba członków danego organu pochodzących z kooptacji nie może przekroczyć połowy liczby członków tego organu pochodzących z wyboru.

Rozdział V

MAJĄTEK I FUNDUSZE KLUBU

§ 34

1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.

2. Źródłami powstania majątku Klubu są:

  1. Składki członkowskie,
  2. Darowizny, zapisy i spadki, środki pochodzące z ofiarności publicznej,
  3. Dotacje, subwencje, udziały, lokaty,
  4. Dochody z własnej działalności statutowej.

3. Klub prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 35

  1. Funduszami i majątkiem Klubu zarządza Zarząd.
  2. Dla ważności oświadczeń woli, pism i dokumentów składanych w imieniu Klubu przez Zarząd, dotyczących uprawnień i zobowiązań Klubu, w tym zobowiązań majątkowych, wymagane jest łączne współdziałanie dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa.
  3. Zarząd prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Rok rozliczeniowy dla gospodarki finansowej Klubu pokrywa się z rokiem kalendarzowym.

Rozdział VI

ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE KLUBU

§ 36

Zmiany statutu lub rozwiązanie Klubu następują na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków.

§ 37

Zmiana statutu może być uchwalona przez Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Klubu i wymaga zatwierdzenia przez organ rejestracyjny.

§ 38

  1. Rozwiązanie Klubu następuje na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków lub w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa.
  2. Uchwała w sprawie rozwiązania Klubu zostaje podjęta większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Klubu.
  3. W razie niestawiennictwa połowy uprawnionych do głosowania członków Klubu, zwołane w ciągu 14 dni w drugim terminie Walne Zebranie Członków może podjąć uchwałę o rozwiązaniu Klubu większością 2/3 głosów, bez względu na liczbę członków obecnych na posiedzeniu.

§ 39

  1. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Klubu Walne Zebranie wyznacza Komisję Likwidacyjną w składzie 3 do 5 osób, określa sposób likwidacji oraz cel, na jaki zostanie przeznaczony majątek Klubu.
  2. W skład Komisji Likwidacyjnej mogą wchodzić członkowie Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
  3. Po zakończeniu likwidacji Klubu Komisja Likwidacyjna występuje do organu rejestracyjnego z wnioskiem o wykreślenie Klubu z rejestru stowarzyszeń kultury fizycznej.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy ustawy – Prawo o Stowarzyszeniach.

§ 40

  1. Prawo interpretacji niniejszego statutu, uchwał, regulaminów i innych aktów normatywnych wydawanych przez organy Klubu przysługuje wyłącznie Zarządowi.
  2. Niniejszy statut został uchwalony przez Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Ludowego Klubu Sportowego VIS Gidle w dniu 17.02.2021 roku.
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości